Μόνο ηλεκτρικά Ι.Χ. θα πωλούνται από το 2035 στη Βρετανία

Βρετανία

Πέντε χρόνια νωρίτερα από την αρχική της δέσμευση μετέθεσε η Βρετανία την πλήρη απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που κινούνται με πετρέλαιο, βενζίνη ή υβριδική τεχνολογία. Η προθεσμία λήγει το αργότερο το 2035 έναντι του 2040 που όριζε το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Τα σχετικά ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον, αν και οι ειδήμονες περί την κλιματική αλλαγή αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν συνειδητοποιεί ποιο είναι επακριβώς το διακύβευμα ούτε έχει δείξει προθυμία να χρηματοδοτήσει την αναγκαία δράση.

Η μεταφορά της προθεσμίας το 2035, όπως αναφέρει το BBC, έγινε διότι οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι για να εκπληρωθεί ο στόχος του Ηνωμένου Βασιλείου περί μηδενικών εκπομπών έως το 2050, το 2040 είναι πολύ αργά.

Διάσκεψη

Η αλλαγή προγραμματισμού εντάχθηκε στην εκδήλωση που έγινε στο Λονδίνο και αφορά την προαναγγελία της ετήσιας διεθνούς διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα, που φέτος φιλοξενείται στη Γλασκώβη της Σκωτίας υπό την επωνυμία COP 26.

Ο Τζόνσον δήλωσε ότι το 2020 θα είναι ένας έτος-σταθμός για την ανάληψη δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής. Επίσης, δήλωσε ότι, εάν καταστεί δυνατόν, θα μετατεθεί ακόμα πιο μπροστά η προθεσμία απαγόρευσης για τις πωλήσεις μη ηλεκτρικών οχημάτων στη Βρετανία.

Και ενώ αρχικά, όταν έγινε η πρώτη ανακοίνωση τον Ιούλιο του 2017, δεν είχαν συμπεριληφθεί στην απαγόρευση τα υβριδικά αυτοκίνητα, που συνδυάζουν καθαρή και συμβατική τεχνολογία κίνησης, τώρα εντάχθηκαν και αυτά.

Και αυτό σημαίνει πως αφ’ ης στιγμής τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση, οι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούν να αποκτούν όχημα το οποίο θα κινείται είτε με υδρογόνο είτε με ηλεκτρική ενέργεια.

Και ενώ ο Μπόρις Τζόνσον μιλούσε χθες για την ευθύνη των χωρών απέναντι στον πλανήτη, μόλις στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας απέλυσε την πρώην πρόεδρο της επιτροπής για τη διοργάνωση της διάσκεψης COP 26, Kλερ Ο’ Νιλ.

Σε επιστολή που απηύθυνε στον Μπόρις Τζόνσον, αναφέρει με πικρία ότι δεν έλαβε τη στήριξη που αναμενόταν από την κυβέρνηση για να διεκπεραιώσει το έργο της ούτε σε επίπεδο στελεχών ούτε σε επίπεδο χρημάτων.

H κ. Ο’ Νιλ επισήμανε ακόμα ότι ο πρωθυπουργός της είχε εξομολογηθεί πως δεν κατανοούσε ακριβώς τι σημαίνει κλιματική αλλαγή, αναφέρει το BBC.

Πέραν τούτων, πάντως, και όσο σημαντική είναι μία απαγόρευση στις πωλήσεις ρυπογόνων οχημάτων, εξίσου μείζον θέμα αποτελεί και η διαχείριση των μπαταριών τους, σύμφωνα με την Deutsche Welle.

Πηγή: kathimerini.gr

     

    Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

    Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

     

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Παρακαλούμε συμπληρώστε το σχόλιο σας!
    Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομα σας εδώ