Την πρόθεση του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) να σχεδιάσει ενέργειες και δράσεις που θα δημιουργήσουν ευνοϊκότερες συνθήκες και τις προϋποθέσεις για τη στήριξη των γυναικών οι οποίες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά, εξέφρασε ο διοικητής του Οργανισμού Σπύρος Πρωτοψάλτης, μιλώντας σε εκδήλωση, με θέμα «Γυναίκες στην αγορά εργασίας: Προκλήσεις και Ευκαιρίες», που συνδιοργάνωσαν ο ΟΑΕΔ και η Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων.
Παρουσιάζοντας τα στοιχεία που καταδεικνύουν τη θέση της γυναίκας στην αγορά εργασίας, ο κ. Πρωτοψάλτης σημείωσε ότι οι γυναίκες αποτελούν τα 2/3 των ανέργων στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι το προφίλ του ανέργου στη χώρα μας είναι γυναίκα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας 30 έως 45 ετών.
Ο διοικητής του ΟΑΕΔ τόνισε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι Ελληνίδες εργαζόμενες, ηλικίας 20 έως 64 ετών, λαμβάνουν κατά 20% χαμηλότερες αμοιβές από τους Έλληνες άνδρες εργαζόμενους, παρόλο που απασχολούνται στις ίδιες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τον κ. Πρωτοψάλτη, αυτή η διαφορά ως προς τις αμοιβές είναι η τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, υπογραμμίζοντας ότι μόνο η Ιταλία και η Μάλτα εμφανίζουν μεγαλύτερο χάσμα σε σύγκριση με την Ελλάδα.
Στη συνέχεια, ο κ. Πρωτοψάλτης αναφέρθηκε σε μία έρευνα της Icap που αποτύπωσε την άποψη των γυναικών επιχειρηματιών ή ανώτατων στελεχών σχετικά με τους παράγοντες οι οποίοι καθιστούν δύσκολη την εργασιακή τους πορεία.
Συγκεκριμένα, είπε ότι 6 στις 10 γυναίκες απάντησαν ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις αποτέλεσαν εμπόδιο στην καριέρα τους, υψηλότερο είναι το ποσοστό των γυναικών (50%) που θεωρούν ότι η εταιρική κουλτούρα αποτέλεσε εμπόδιο στην επαγγελματική πορεία τους, ενώ το 42% δηλώνει ότι δεν τυγχάνει της δέουσας υποστήριξης από συναδέλφους. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως υπογράμμισε, οι γυναίκες αντιμετώπισαν προκαταλήψεις, λόγω φύλου, γεγονός που επέδρασε αρνητικά στην επαγγελματική τους ανέλιξη (ποσοστό 42%).
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο διοικητής του ΟΑΕΔ δήλωσε ότι η γυναικεία επιχειρηματικότητα πρέπει να ενισχυθεί ως κινητήρια δύναμη για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε, απαιτούνται κομβικές αλλαγές και στην κοινωνία, αλλά και στις επιχειρήσεις, ώστε ολοένα και περισσότερες γυναίκες να εντάσσονται στην αγορά εργασίας με ίσους όρους.