Σύγκρουση με τα ιδιωτικά συμφέροντα καβάλα σε κρατικά λεωφορεία

Σύγκρουση με τα ιδιωτικά συμφέροντα καβάλα σε κρατικά λεωφορεία

Ένα δείγμα από το «μεγαλόπνοο» όραμα και σχέδιο της κυβέρνησης και για τη χώρα και για τις αστικές συγκοινωνίες παρουσίασε, χθες, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ανακοινώνοντας στη Θεσσαλονίκη, το σχεδίου νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, που προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία δύο νέων δημοσίων συγκοινωνιακών φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΥΘ και το πέρασμα του ΟΑΣΘ σε δημόσιο έλεγχο, όπως και της περιουσίας του

«Με τη ψήφιση του σχεδίου νόμου ξεκινάνε και οι δύο νέοι φορείς και προφανώς και η πρόβλεψη που υπάρχει για τον ΟΑΣΘ, για το δημόσιο χαρακτήρα του» είπε ο κ. Σπίρτζης.

«Για εμάς, οι αστικές συγκοινωνίες δεν αποτελούν απλά ένα τομέα μεταφορικού έργου, αλλά ένα τομέα άσκησης κοινωνικής πολιτικής, βελτίωσης ποιότητας ζωής των πολιτών της καθημερινότητας μας και ταυτόχρονα ένα κρίσιμο τομέα περιβαλλοντικής πολιτικής, ένα τομέα ενταγμένο στο σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, της δίκαιης ανάπτυξης που υπηρετούμε» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ»

«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ», τόνισε ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, ενώ κληθείς να τοποθετηθεί επί του νομοσχεδίου που κατατέθηκε χθες στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκης, είπε «θα κάνω δηλώσεις και θα τοποθετηθώ, αφού πρώτα το διαβάσω όλο».

Αντίστοιχα απάντησε και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα διαβάσω πρώτα το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μετά θα πω την άποψή μου επ’ αυτού».

Κώστας Καραμανλής: Να προσγειωθεί η κυβέρνηση στον 21ο αιώνα και στο 4ο μνημόνιο

Από την πλευρά του ο τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, για την πρόθεση της Κυβέρνησης να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ διερωτάται αν η κυβέρνηση έχει «ενημερώσει για το σχέδιό τους, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ή θα κάνουν για άλλη μια φορά – όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει – στροφή 180 μοιρών και το μόνο που θα καταφέρουν είναι εν μέσω καλοκαιριού να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης;»

Ο κ. Καραμανλής επισημαίνει πως «την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ εντάσσει τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στο Υπερταμείο, έρχεται ο κ. Σπίρτζης και καταθέτει νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ».

Καταλήγοντας, ο τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας καλεί τον κ. Σπίρτζη «να προσγειωθεί στον 21ο αιώνα και στο 4ο μνημόνιο, που με “πόνο ψυχής” ψήφισαν ο ίδιος και οι σύντροφοί του πριν από λίγες ημέρες».

Με φόρα στον τοίχο η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Στην ουσία, λοιπόν! Πραγματικά, είναι άξιο απορίας καταπόσο η συγκεκριμένη κίνηση για κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ από την κυβέρνηση γίνεται σε επίπεδο προσυνεννοήσης με τους εταίρους δανειστές. Το πιθανότερο είναι πως όχι. Δυστυχώς, στο βάθος έχει ήδη αρχίσει να αχνοφαίνεται ένα ακόμα φιάσκο για τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ανάλογο με αυτό της 13ης σύνταξης, των τηλεοπτικών αδειών και των συμβασιούχων στην καθαριότητα. Τι προσπαθεί, λοιπόν, να κάνει η συγκυβέρνηση στραπατσάροντας διαρκώς μόνη της τα μούτρα της στον τοίχο; Προφανώς, επιχειρεί να περάσει το μήνυμα πως αποτελεί τη μόνη πολιτική δύναμη απέναντι στα κατά την άποψή της «αιμοσταγή» ιδιωτικά συμφέροντα, την πανευρωπαϊκή διαπλοκή και τους εγχώριους αντιπροσώπους της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί, εξάλλου, και η υπόθεση του Noor 1, στην οποία κυρίαρχη υπερασπιστική γραμμή αποτελεί η φημολογούμενη διαπλοκή της ΝΔ με συγκεκριμένους επιχειρηματίες. Η συγκυβέρνηση φαίνεται να αρέσκεται να αυτοθυματοποιείται. Με τις διαρκείς τις αποτυχιες διατηρεί στο πολιτικό προσκήνιο το αφήγημα της αριστερής παρένθεσης, της υποτιθέμενης δηλαδή διεθνούς συνωμοσίας κατά της 1ης αριστερής κυβέρνησης, ποντάροντας στο θυμικό του έλληνα ψηφόρου.

«Δεξιά Παρένθεση»

Ακόμα κι αν η κυβέρνηση δεν κατορθώσει μ’ αυτά τα τεχνάσματα να διατηρηθεί στην εξουσία, επιλέγει αντί να πέσει μόνη της από την «καρέκλα» να δημιουργήσει την εντύπωση ότι την έριξαν τα «σατανικά» ιδιωτικά συμφέροντα, ο παλαιοκομματισμός και η νεοφιλελεύθερη Ευρώπη. Ο κ. Αλέξης Τσίπρας δε σκέφτεται αν θα χάσει τις επόμενες εκλογές από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Είναι σίγουρος για την ήττα του. Απλά δημιουργεί από τώρα το πολιτικό αφήγημα που ελπίζει να τον ξανακαθίσει κάποια μέρα στην καρέκλα του πρωθυπουργού, οραματιζόμενος με τη σειρά του μια «δεξιά παρένθεση».

     

    Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

    Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

     

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Παρακαλούμε συμπληρώστε το σχόλιο σας!
    Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομα σας εδώ