Στην έκδοση ανακοίνωσης σχετικά με τη φημολογία πως η κυβέρνηση σχεδιάζει την εξίσωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) πετρελαίου κίνησης και βενζίνης στο επίπεδο της αμόλυβδης βενζίνης, προχώρησε η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ), χαρακτηρίζοντας ως απαράδεκτα «σχέδια που υποτάσσονται ευθέως σε μια φορομπηχτική πολιτική στραγγαλισμού της οικονομίας και των εσόδων των καταναλωτών (ιδιωτών και επιχειρήσεων)», που θ’ ανατρέψουν «για μια ακόμη φορά σε βάρος των καταναλωτών και των πρατηριούχων καυσίμων, την κατάσταση στην αγορά καυσίμων».
Σύμφωνα με την ΟΒΕ «όποιες από τις γνωστές δικαιολογίες και αν φέρουν για την εξίσωση των ΕΦΚ, που χρησιμοποιήθηκαν και στο παρελθόν με τραγικά αποτελέσματα, τις απορρίπτουμε. Καταναλωτές, πρατήρια, επιχειρήσεις έχουν υπερεξαντληθεί από φόρους, τέλη, εισφορές, περικοπές και δεν υπάρχει περιθώριο για άλλη άντληση φόρων, όποια ονομασία και όποια δικαιολογία και αν έχουν».
ΟΒΕ: Ποια επιχείρηση, ποιος μεταφορέας, ποιος οδηγός μπορεί να αντέξει τέτοια αύξηση;
«Αν εφαρμοστεί η πρόταση η τιμή του πετρελαίου θα είναι ακριβότερη κατά 359,60€ το χιλιόλιτρο (290€ ΕΦΚ+69,60€ ΦΠΑ 24%=359,60€) ή κατά 36 περίπου λεπτά το λίτρο φτάνοντας στο 1,663€/L! Έτσι θα ξεπεράσει τη σημερινή τιμή της αμόλυβδης -95 (1,533€/L) κατά 13 λεπτά το λίτρο! Ποια επιχείρηση, ποιος μεταφορέας, ποιος οδηγός μπορεί να αντέξει τέτοια αύξηση;» διερωτάται στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος.
Σύμφωνα με την ΟΒΕ το «επιχείρημα πως στην ΕΕ ισχύει ίδιος φόρος και ίδιες τιμές για πετρέλαιο κίνησης και βενζίνης αμόλυβδης 95 δεν ευσταθεί. Σύμφωνα με το Δελτίο Τιμών της ΕΕ της 12ης Δεκεμβρίου 2017 (European Commission – EnergyPolicy(http://ec.europa.eu/energy/observatory/reports/latest_prices_with_taxes.pdf), η μέση τιμής της αμόλυβδης, στην ΕΕ-19, ήταν ακριβότερη απ τη μέση τιμή πετρελαίου κίνησης κατά 16,2 λεπτά το λίτρο! Αν ισχύσουν αυτά που σχεδιάζει η κυβέρνηση τότε η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα θα είναι η ακριβότερη στην ΕΕ και θα ξεπερνάει τη μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης της ΕΕ-19 κατά 43 λεπτά περίπου! Για ποια οικονομία και ποια ανταγωνιστικότητα της να μιλάμε με τέτοιες διαφορές;»
Όπως τονίζει η ΟΒΕ, «συνέπεια θα είναι να ανατραπεί όλος ο προγραμματισμός των παραγωγικών επιχειρήσεων, της αγροτικής οικονομίας, των μεταφορέων και των ιδιοκτητών αυτοκινήτων ΙΧ. Οι επιπτώσεις θα είναι ανυπολόγιστες σε όλη την οικονομική και κοινωνική ζωή».
Αναφορικά με τη ενδεχόμενη συμβολή του μέτρου στην πάταξη του λαθρεμπορίου, η ΟΒΕ τονίζει πως «παρά τα μεγάλα λόγια περί πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων, από την οποία θα ελαφρύνονταν οι φόροι καυσίμων(!) και οι καταναλωτές, αυτός εξακολουθεί να διενεργείται ακατάπαυστα. Παρόμοιες δε αυξήσεις φόρων είναι «βούτυρο στο ψωμί» των λαθρεμπόρων».
Καταλήγοντας, η ΟΒΕ καλεί την κυβέρνηση «να μη σχεδιάζει άλλο σφαγιασμό των καταναλωτών με φορομπηχτικές πολιτικές. Φτάνει πια! Μόνη διέξοδος είναι ανάπτυξη με άνοδο της παραγωγής και αυτή είναι αδύνατο να γίνει με απαγορευτικές τιμές καυσίμων».