Την ελεύθερη πτώση της συνεχίζει η παγκόσμια αγορά smartphone, με τις πωλήσεις να διολισθαίνουν στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας πενταετίας.
Το 1ο τρίμηνο του 2019, οι πωλήσεις στη διεθνή αγορά “έξυπνων” κινητών μειώθηκαν κατά 4% και διαμορφώθηκαν 330 εκατ. τεμάχια από 345,4 εκατ. μονάδες το 1ο τρίμηνο του 2018.
Η επίδοση αυτή βρίσκεται πολύ κοντά στα αντίστοιχα επίπεδα του 2014. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Strategic Analytics, η αγορά προβλέπεται να ισορροπήσει στη διάρκεια των επόμενων τριμήμων, με τις πωλήσεις να εμφανίζουν σημάδια σταθεροποίησης και τις προοπτικές για το σύνολο του έτους να βελτιώνονται.
Οι πωλήσεις smartphone αναμένεται να ανακάμψουν, κυρίως, λόγω της σχετικά βελτιωμένης ζήτησης από μεγάλες αγορές, όπως αυτή της Κίνας.
Η παγκόσμια αγορά smartphone διολίσθησε στα επίπεδα του 2014 το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους
Σε επίπεδο κατασκευαστών, το 1ο τρίμηνο του 2019 η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς με μερίδιο 22%, διατηρώντας την πρωτιά έναντι της Huawei που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, ακολουθούμενη από την Apple στην τρίτη.
Αναλυτικά, η Samsung διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 71,8 εκατ. smartphones το 1ο τρίμηνο του 2019, αριθμός μειωμένος, ωστόσο, κατά 8% σε ετήσια βάση από τα 78,2 εκατ. συσκευές του 1ου τριμήνου του 2018.
Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, η Samsung παραμένει ο “νούμερο ένα” πωλητής smartphone παγκοσμίως, αλλά βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση από την Huawei.
Ανταγωνισμός
Η Huawei κατάφερε να βελτιώσει τις πωλήσεις της κατά 50% το εξεταζόμενο διάστημα, με πωλήσεις 59,1 εκατ. smartphones παγκοσμίως, από 39,3 εκατ. τεμάχια το 1ο τρίμηνο του 2018.
Το μερίδιο αγοράς της Huawei στην παγκόσμια αγορά smartphone διαμορφώθηκε σε 18%, με την εταιρεία να πετυχαίνει πολύ καλές επιδόσεις σε Κίνα, Δυτική Ευρώπη και Αφρική. Από την πλευρά της, η Apple διέθεσε διεθνώς 43,1 εκατ. smartphone, συγκεντρώνοντας μερίδιο 13% της παγκόσμιας αγοράς “έξυπνων” κινητών από 15% πριν από ένα χρόνο.
Η Apple, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, έχασε έδαφος στην Κίνα στη διάρκεια του τριμήνου και αγωνίζεται να βελτιώσει τη θέση της στην εξαιρετικά σημαντική αγορά της Ινδίας.
Στην ανάλυσή της, η Strategy Analytics σημειώνει ότι η Xiaomi κατάφερε να επιστρέψει στην τέταρτη θέση της αγοράς, με μερίδιο 8% παγκοσμίως, στα ίδια επίπεδα, σε γενικές γραμμές, με ένα χρόνο νωρίτερα.
Το Xiaomi είναι, ήδη, ένα πολύ ισχυρό brand στην Ινδία, αλλά αγωνίζεται σκληρά με τον ανταγωνισμό στην αγορά της Κίνας.
Τέλος, η OPPO κατέλαβε την πέμπτη θέση της αγοράς με μερίδιο επίσης 8% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αυξημένο από το 7% του προηγούμενου έτους.
Η OPPO, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, επεκτείνεται δυναμικά αυτήν την περίοδο στη Δυτική Ευρώπη, με νέα μοντέλα, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι αυτό θα βελτιώσει σημαντικά την παρουσία της στη διεθνή αγορά τους ερχόμενους μήνες.
Πηγή: sepe.gr