Σαρωτικές αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2018. Ειδικότερα, βάσει του σχετικού σχεδιασμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στα τέλη κυκλοφορίας θα λαμβάνονται υπόψη αφενός ο κυβισμός του κινητήρα και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και αφετέρου παράγοντες όπως η παλαιότητα του οχήματος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Real News», οι μεγάλες αλλαγές αφορούν τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή το 2008, στα οποία το κόστος των ετήσιων τελών θα υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα και από τις εκπομπές Co2.
Υπολογισμός τελών κυκλοφορίας με βάση το πορτογαλικό σύστημα
Το μοντέλο που σχεδιάζει η κυβέρνηση να ακολουθήσει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, για τον τρόπο υπολογισμού των τελών στα οχήματα 10ετίας ή 11ετίας, θα είναι το πορτογαλικό. Φαίνεται το επικρατέστερο καθώς συνδυάζει τον κυβισμό με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με ειδικούς συντελεστές, τα αποτελέσματα των οποίων στο τέλος αθροίζονται και βγάζουν τον λογαριασμό για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά.
Για να διατηρήσει στα ίδια επίπεδα με πέρσι τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας στα νεότερα αυτοκίνητα, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει ή να μειώσει ανάλογα τους συντελεστές στις κατηγορίες κυβισμού, αλλά και αυτούς των εκπομπών.
Για τα παλαιότερα αυτοκίνητα εξετάζεται η διατήρηση του μοντέλου με υπολογισμό μόνο του κυβισμού, αφού στοιχεία για εκπομπές CO2 δεν υπάρχουν. Παράλληλα δεν αποκλείεται να μειωθούν δραστικά, ακόμα και κατά 50%, σύμφωνα με την εφημερίδα, τα ποσά των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1929 κ. εκ. και πάνω ώστε να δελεαστούν οι ιδιοκτήτες τους να τα κινήσουν και να τονωθούν τα έσοδα.