Google: Σημαντικό εργαλείο για τον ελληνικό τουρισμό το Διαδίκτυο

Grow Greek Tourism Online: Η πρωτοβουλία της Google για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιότητων στις τουριστικές επιχειρήσεις

Αυξημένο το επενδυτικό ενδιαφέρον για ελληνικά ακίνητα σε Ρωσία και Κίνα

Grow Greek Tourism Online. Μια πρωτοβουλία της Google στην Ελλάδα που στόχο έχει να ενισχύσει τις ψηφιακές δεξιότητες των επαγγελματιών του τουρισμού, ώστε οι επιχειρήσεις τους να ευδοκιμήσουν μέσω του Διαδικτύου. Όπως δήλωσε η κ. Μαρία Φουντά, διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σαντορίνη και με αφορμή της συνεργασίας της Google με τον Δήμο Θήρας. Tο Διαδίκτυο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη και προβολή των τουριστικών επιχειρήσεων, αφού ένα μεγάλο ποσοστό των παγκόσμιων συνολικών πωλήσεων στον τουριστικό τομέα γίνονται μέσω Ίντερνετ.

Οι επαγγελματίες του τουρισμού δεν εκμεταλλεύονται πλήρως το Ίντερνετ

Η ίδια επεσήμανε ωστόσο ότι οι επαγγελματίες στον χώρο του τουρισμού δεν εκμεταλλεύονται επαρκώς αυτή την τάση, αφού μόλις το 8% των ελληνικών καταλυμάτων και επιχειρήσεων χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για να δέχεται κρατήσεις μέσω των ιστοσελίδων τους.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η Google ανέπτυξε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, ώστε να εφοπλίσει, μέσω ειδικής εκπαίδευσης, τους επαγγελματίες με ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίοι στη συνέχεια θα έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν πιο αποτελεσματικά το Διαδίκτυο και τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα για αυτόν τον σκοπό.

Ολόκληρη η συνέντευξη της Μαρίας Φουντά για το Grow Greek Tourism Online της Google

Ερ.: Τι είναι το Grow Greek Tourism Online και σε ποιους απευθύνεται;

Απ.: Το Grow Greek Tourism Online είναι μια πρωτοβουλία που ξεκινήσαμε ως Google σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για να βοηθήσουμε τις τουριστικές επιχειρήσεις της Ελλάδας με ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, ώστε να έχουν μια όσο το δυνατόν καλύτερη παρουσία στο Διαδίκτυο και να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες του Διαδικτύου στο έπακρον. Ξεκινήσαμε στο τέλος του 2014 με κάποιες εκπαιδευτικές εκδηλώσεις στην Κρήτη, οι οποίες πήγαν πολύ καλά, μετά επεκτείναμε σε έξι πλέον προορισμούς σε όλη την Ελλάδα το 2015 και από πέρυσι κάναμε κάτι πολύ περισσότερο. Δημιουργήσαμε μια ομάδα νεαρών συμβούλων, 20 στο σύνολό τους, τους οποίους εκπαιδεύσαμε και οργώσαμε, κατά κάποιο τρόπο όλη την Ελλάδα, αφού πήγαμε σε 80 ελληνικές περιοχές και εκπαιδεύσαμε χιλιάδες επαγγελματίες τουριστικών επιχειρήσεων σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία.

Ερ.: Ποια είναι τα κίνητρα της Google επενδύοντας σε αυτή την πρωτοβουλία

Απ.: Εμείς κάναμε μια έρευνα πριν από δύο χρόνια με την Oxford Economics σχετικά με τον ελληνικό τουριστικό τομέα και πως αυτός εμφανίζεται μέχρι στιγμής και πως χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο. Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ανάγκη αλλά και ευκαιρία για καλύτερες ψηφιακές δεξιότητες για τον ελληνικό τουριστικό κλάδο ώστε να χρησιμοποιήσει καλύτερα το Διαδίκτυο για να έχει περισσότερα οφέλη. Συγκεκριμένα, η έρευνα έλεγε ότι εάν ο τουριστικός κλάδος έχει καλύτερη παρουσία στο Διαδίκτυο τότε θα αυξηθεί το ΑΕΠ της χώρας κατά 3% και παράλληλα θα δημιουργηθούν 100.000 νέες θέσεις εργασίας.

Οπότε εμείς θέλοντας να βοηθήσουμε σε αυτό το κομμάτι ξεκινήσαμε όλο αυτό το εγχείρημα με εκπαιδεύσεις. Αυτό είναι κάτι που γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και πλέον σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη, συγκεκριμένα, η Google είδε την ανάγκη που υπάρχει για ψηφιακές δεξιότητες. Σύμφωνα με μία έρευνα που είχε βγει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλεγε ότι περίπου ο μισός ευρωπαϊκός πληθυσμός δεν έχει τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες και ως απόρροια αυτού αναμένεται, μέχρι το 2020, 700.000 θέσεις εργασίας να μείνουν κενές λόγω έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων. Οπότε σαν Google σε όλη την Ευρώπη ξεκινήσαμε ενέργειες για να εκπαιδεύσουμε σε ψηφιακές δεξιότητες. Έχουμε εκπαιδεύσει μέχρι στιγμής πάνω από 2 εκατομμύρια Ευρωπαίους και το Grow Greek Tourism Online είναι η ελληνική όλου αυτού του εγχειρήματος.

Ερ.: Ποια είναι τα οφέλη για τις επιχειρήσεις μέσω της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας;

Απ.: Οι επιχειρήσεις μαθαίνουν από εμάς σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν για να έχουν μια καλή παρουσία, από πιο απλά θέματα όπως πως μπορώ να φτιάξω μια ιστοσελίδα, πώς να μπω στις υπηρεσίες χαρτών, πώς να μπω στα social media -δεν μιλάμε μόνο για προϊόντα και εργαλεία της Google αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου- μέχρι και για πιο προχωρημένα θέματα όπως για παράδειγμα πώς να χρησιμοποιήσω τα κινητά τηλέφωνα και τις δυνατότητές τους για να προσελκύσω περισσότερους πελάτες. Οπότε αυτό που κάναμε, ιδιαίτερα με την ομάδα των ειδικών συμβούλων, ήταν ότι πραγματοποιήσαμε τόσο ομαδικά σεμινάρια όσο και κατ’ ιδία εκπαίδευση στο χώρο μιας επιχείρησης, εάν μας ζητούσε κάτι τέτοιο, και ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης -και τι ήθελε πιο πολύ να μάθει και σε ποιους τομείς ήθελε υποστήριξη- προσαρμόσαμε την κατ’ ιδία εκπαίδευση.

     

    Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

    Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

     

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Παρακαλούμε συμπληρώστε το σχόλιο σας!
    Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομα σας εδώ