ΟΛΠΑ: Προοπτικές ανάπτυξης στη Δυτική Ελλάδα από το νέο λιμάνι της Πάτρας

ΟΛΠΑ: Προοπτικές ανάπτυξης στη Δυτική Ελλάδα από το νέο λιμάνι της Πάτρας

Η κατασκευή και η λειτουργία του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι της Πάτρας αναμένεται να δώσει προοπτικές ανάπτυξης, όχι μόνο στο ίδιο το λιμάνι, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.

Την εκτίμηση αυτή διατυπώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) Νίκος Κοντοές, ο οποίος ταυτόχρονα τονίζει ότι είναι απαραίτητο να συνδεθεί το λιμάνι με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που ήδη κατασκευάζεται, ώστε να λειτουργήσει ως πλήρης κόμβος συνδυασμένων μεταφορών.

Όπως αναφέρει ο Νίκος Κοντοές, «το λιμάνι της Πάτρας είναι ενταγμένο στο κεντρικό δίκτυο διευρωπαϊκών μεταφορών και μάλιστα στον πυρήνα του»

Επίσης, σημειώνει ότι το «λιμάνι της Πάτρας, σε όλα τα επίσημα κείμενα χαρακτηρίζεται ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, αλλά του λείπει μία σημαντική δραστηριότητα, που σήμερα ασκείται περιορισμένα».

Και αυτή δεν είναι άλλη, σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ, «από το εμπορικό τμήμα του λιμανιού. Δυστυχώς προσθέτει, «η κατασκευή του εμπορικού τμήματος δεν έχει συμπεριληφθεί στο στρατηγικό πλαίσιο μεταφορών 2014 – 2020». Αυτό, όπως υπογραμμίζει, «μπορεί να γίνει, σύμφωνα με την απόφαση έγκρισης τού στρατηγικού πλαισίου μεταφορών, στην πρώτη αναθεώρησή του, το Νοέμβριο του 2017».

Μάλιστα, όπως τονίζει σε αυτό το σημείο ο Νίκος Κοντοές, «ο ΟΛΠΑ ΑΕ έχει κάνει τις δέουσες ενέργειες και έχει μεταφέρει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας την αναγκαιότητα να αναθεωρηθεί το στρατηγικό πλαίσιο Μεταφορών και να ενταχθεί το λιμάνι στον κατάλογο των έργων του στρατηγικού πλαισίου, έτσι ώστε να είναι ευχερέστερη η χρηματοδότηση του εμπορικού τμήματος».

Βεβαίως, όπως προσθέτει, «η ένταξη του εμπορικού τμήματος στον κατάλογο των έργων δεν είναι μόνο υπόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και άλλων συναρμόδιων υπουργείων».

Σχετικά με το κόστος κατασκευής, ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ ΑΕ λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου φθάνει περίπου τα 90 εκατομμύρια ευρώ, αλλά εκτιμάται πως η πραγματική δαπάνη είναι της τάξης των 60 εκατομμυρίων ευρώ».

Όπως προσθέτει, «είναι μία δαπάνη, η οποία δεν είναι μικρή, αλλά για το λιμάνι και το ρόλο που μπορεί να παίξει στις μεταφορές, είναι ένα ποσό που πρέπει να βρεθεί και που μπορεί να δώσει σημαντικές προοπτικές στο λιμάνι, συνακόλουθα στην ευρύτερη περιοχή, αλλά νομίζω και στη χώρα γενικότερα».

 

     

    Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

    Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

     

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Παρακαλούμε συμπληρώστε το σχόλιο σας!
    Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομα σας εδώ