Απόπειρες εξαπάτησης ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων από Γάλλους

Για απάτες Γάλλων εναντίον ελλήνων παραγωγών ελαιολάδου κάνει λόγο το Επιμελητήριο Μαγνησίας

Απόπειρες εξαπάτησης ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων από Γάλλους

Για απόπειρες εξαπάτησης μικρών ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών από Γάλλους, που προσποιούμενοι τους εκπροσώπους υπαρκτών υγιών γαλλικών επιχειρήσεων, κάνουν παραγγελίες για αγορά ελαιόλαδου χωρίς να πληρώνουν, κάνει λόγο το Επιμελητήριο Μαγνησίας, σε σχετική ανακοίνωσή του. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει γνωστές απάτες, εκ των οποίων μία εξαπάτηση και δύο απόπειρες εξαπάτησης που αφορούν το ελαιόλαδο, αλλά δεν αποκλείεται να υπάρχουν κρούσματα και σε άλλα προϊόντα.

Ειδικότερα, το Επιμελητήριο Μαγνησίας στην ανακοίνωσή του ονίζει ότι οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικές σε παραγγελίες που τους αποστέλλονται ηλεκτρονικώς από εταιρείες, με τις οποίες δεν έχουν προηγούμενη συνεργασία.

Συγκεκριμένα, κάποια σημεία/ενδείξεις απόπειρας απάτης αποτελούν:

  • Η ηλεκτρονική διεύθυνση από την οποία οι ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν την παραγγελία. Θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή σε αυτήν και να διασφαλίζεται ότι προέρχεται όντως από την εταιρεία που φέρεται να κάνει την παραγγελία (π.χ να έχει το ίδιο domain name με την ιστοσελίδα της εταιρείας, να έχει επιβεβαιωθεί τηλεφωνικώς κ.α).
  • Η διαφορετική διεύθυνση παράδοσης των προϊόντων με αυτή της εταιρείας που φέρεται να πραγματοποιεί την παραγγελία. Ειδικά δε, όταν η εν λόγω εταιρεία δεν διαθέτει ούτε υποκατάστημα ούτε αποθήκες στη συγκεκριμένη διεύθυνση.
  • Τέλος, η ελληνική εταιρεία που λαμβάνει τέτοιου είδους παραγγελία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικοινωνήσει οπωσδήποτε απευθείας με την εταιρεία, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας, ο αριθμός του οποίου θα πρέπει να ανακτηθεί από ανεξάρτητη πηγή (π.χ διαδίκτυο, βάσεις δεδομένων κ.α) και όχι ενδεχομένως από τα στοιχεία που αναγράφονται στα ηλεκτρονικά μηνύματα που φερόμενου ως εκπροσώπου της εταιρείας (εφόσον αυτά δεν συμπίπτουν με τα στοιχεία της εταιρείας που έχουν ανακτηθεί από άλλη πηγή).

Η εν λόγω επικοινωνία θα πρέπει αφενός να διασφαλίζει την ορθότητα της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρείας που πραγματοποιεί την παραγγελία και αφετέρου να διευκρινίζει τους όρους αποστολής και ενδεχομένως –και ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε εταιρείας – να ζητά προκαταβολή προ της αποστολής των προϊόντων.

     

    Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

    Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

     

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Παρακαλούμε συμπληρώστε το σχόλιο σας!
    Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομα σας εδώ