Icap: Μικρή άνοδος στις πωλήσεις καταστημάτων εσωρούχων και μαγιό

Icap: Μικρή άνοδος στις πωλήσεις καταστημάτων εσωρούχων και μαγιό

Ανοδικά κινήθηκαν οι συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών το 2016, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Icap Group. Οι συνολικές πωλήσεις (σε αξία) των καταστημάτων εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών παρουσίασαν αρνητικό ρυθμό μεταβολής (-2,8%) το 2015 σε σχέση με το 2014. Ωστόσο, το 2016 σημειώθηκε μικρή άνοδος της αγοράς κατά 1,4%.

Αναλυτικότερα, η μελέτη της Icap εξετάζει την αγορά των καταστημάτων λιανικής πώλησης γυναικείων, αντρικών και παιδικών εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών (π.χ. πιτζάμες, κάλτσες κ.λπ.). Τα εξεταζόμενα προϊόντα διατίθενται στην ελληνική αγορά κυρίως μέσω εξειδικευμένων μεμονωμένων καταστημάτων, αλυσίδων καταστημάτων λιανικής πώλησης εσωρούχων κ.λπ., αλυσίδων εκμετάλλευσης καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης που ασχολούνται (συμπληρωματικά) και με το λιανικό εμπόριο των εξεταζόμενων ειδών καθώς και πολυκαταστημάτων.

Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κλάδου είναι ο μεγάλος αριθμός μεμονωμένων καταστημάτων εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών που λειτουργούν στη χώρα, ενώ περιορισμένος είναι ο αριθμός των αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο (καταστήματα που λειτουργούν κάτω από το ίδιο εμπορικό σήμα). Βεβαίως, υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των αλυσίδων ως προς το είδος και το μέγεθός τους, αλλά και τον τρόπο ανάπτυξης των δικτύων τους (εταιρικά καταστήματα, franchise, shop in shop).

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση

Η ζήτηση για τα εξεταζόμενα είδη επηρεάζεται, κατά κύριο λόγο, από το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών σε συνδυασμό με την τιμή διάθεσης των προϊόντων και δευτερευόντως από τις τάσεις της μόδας, τη διαφήμιση, τη διάρθρωση του πληθυσμού κ.ά.

Σύμφωνα με την Icap, η οικονομική ύφεση που έχει πλήξει τη χώρα, είχε ως επακόλουθο τη συρρίκνωση του ισοδύναμου διαθέσιμου ατομικού εισοδήματος των Ελλήνων την περίοδο 2010-2015 (σωρευτική μείωση 2015/10: 38%), φτάνοντας το 2015 τα 8.682 ευρώ. Η μείωση αυτή επηρέασε, ως ένα βαθμό και την εξεταζόμενη αγορά, στρέφοντας αρκετούς καταναλωτές σε οικονομικότερες λύσεις σε ορισμένες κυρίως κατηγορίες προϊόντων.

Μέθοδοι ανάπτυξης

Η Ελευθερία Παραμερίτη, Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, αναφέρει ότι η μέθοδος ανάπτυξης κάθε αλυσίδας διαφέρει. Ορισμένες εκμεταλλεύονται οι ίδιες το δίκτυο λιανικής τους (εταιρικά καταστήματα), ενώ άλλες αναπτύσσουν το δίκτυό τους μέσω της δικαιόχρησης (franchising), οπότε η δικαιοπάροχος εταιρεία συνήθως διατηρεί έναν αριθμό εταιρικών καταστημάτων και τα υπόλοιπα εκμεταλλεύονται ανεξάρτητες επιχειρήσεις (δικαιοδόχοι).

Περαιτέρω ώθηση γενικότερα στον κλάδο της λιανικής πώλησης εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών έδωσε η ανάπτυξη των πολυκαταστημάτων, καθώς και των μεγάλων εμπορικών κέντρων (malls). Στα συγκεκριμένα πολυκαταστήματα βρίσκονται σημεία πώλησης διαφόρων εμπορικών σημάτων (shop-in-shop), τα οποία είτε ανήκουν στις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα εν λόγω εμπορικά σήματα, είτε ανήκουν στα πολυκαταστήματα. Από την επεξεργασία των σχετικών στοιχείων των καταστημάτων δεκαεννέα (19) αλυσίδων του κλάδου προκύπτει ότι το 42% αυτών βρίσκεται στην Αττική, με το Νομό Θεσσαλονίκης να ακολουθεί με 15%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 12,4% επί του συνόλου των καταστημάτων των εν λόγω αλυσίδων βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων.

Σύμφωνα με την Ελένη Δεμερτζή, Senior Manager της ICAP Group, το συνολικό μέγεθος αγοράς (πωλήσεις σε αξία) των καταστημάτων παρουσίασε μείωση 2,8% το 2015 σε σχέση με το 2014. Η πτωτική αυτή τάση ανακόπηκε το 2016, καθώς οι συνολικές πωλήσεις εκτιμάται ότι αυξήθηκαν κατά 1,4%.

Το 41% των συνολικών πωλήσεων από αλυσίδες εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών

Όσον αφορά στη διάρθρωση της συνολικής αγοράς ανά κατηγορία καταστημάτων, το μεγαλύτερο ποσοστό (41%) επί των συνολικών πωλήσεων των εξεταζόμενων ειδών το 2016 εκτιμάται ότι κατέλαβαν συνολικά οι αλυσίδες εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών. Ακολουθούν με 27% τα εξειδικευμένα/ μεμονωμένα καταστήματα πώλησης των εξεταζόμενων προϊόντων. Περίπου το 18% της συνολικής αγοράς εκτιμάται ότι κάλυψαν οι αλυσίδες ένδυσης, με τους λοιπούς (πολυκαταστήματα, σούπερ-μάρκετ κ.λπ.) να αποσπούν μερίδιο της τάξης του 14%.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πωλήσεις των γυναικείων ειδών απέσπασαν μερίδιο 57% επί των συνολικών πωλήσεων των εξεταζόμενων προϊόντων, το 2016. Η κατηγορία των ανδρικών ειδών κάλυψε το 29% της αγοράς, ενώ τα παιδικά είδη αντίστοιχα απέσπασαν μερίδιο της τάξης του 14% το ίδιο έτος.

Χωρίς αξιόλογες ετήσιες μεταβολές κατά τη διετία 2017-2018 η συνολική αγορά

Όπως αναφέρει επίσης η κ. Παραμερίτη η οποία είχε την επιμέλεια της μελέτης, η συνολική αγορά δεν θα παρουσιάσει αξιόλογες ετήσιες μεταβολές τη διετία 2017-2018. Οι προβλέψεις για τα αμέσως προσεχή έτη, όσον αφορά τις αλυσίδες εκμετάλλευσης καταστημάτων εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών είναι περισσότερο αισιόδοξες, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών των εν λόγω εταιρειών, ο “τζίρος” τους εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση, διευρύνοντας το μερίδιό τους επί των συνολικών λιανικών πωλήσεων των εξεταζόμενων ειδών.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε χρηματοοικονομική ανάλυση και συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός των κυριότερων επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών (δείγμα 6 επιχειρήσεων).

Από την επεξεργασία των στοιχείων των εταιρειών προέκυψαν τα εξής: οι συνολικές πωλήσεις αυτών αυξήθηκαν κατά 4% το 2015/2014, με τα μικτά κέρδη να ακολουθούν ανάλογη πορεία (4,2%). Ωστόσο, η άνοδος των λοιπών λειτουργικών εξόδων οδήγησε σε οριακή υποχώρηση τα λειτουργικά κέρδη (-1%), το 2015. Τέλος, τα καθαρά κέρδη (προ φόρων) περιορίστηκαν κατά 2% το 2015 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

     

    Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

    Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

     

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Παρακαλούμε συμπληρώστε το σχόλιο σας!
    Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομα σας εδώ