Αναγκαίος ο ορισμός διεθνών προτύπων τυποποίησης για τις επιχειρήσεις

Μαρία Σπυράκη: «Τα ευρωπαϊκά πρότυπα ανοίγουν τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις στις παγκόσμιες αγορές»

Σπυράκη: Αναγκαίος ο ορισμός διεθνών προτύπων τυποποίησης για τις επιχειρήσεις

Την ανάγκη να οριστούν διεθνή πρότυπα τυποποίησης για να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις στην προώθηση των προϊόντων τους στις διεθνείς αγορές, υπογράμμισε η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Μαρία Σπυράκη, μιλώντας στο συνέδριο εξαγωγών (Export Summit) για τα δίκτυα μεταφορών και διανομής, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

Μαρία Σπυράκη: Αναγκαίος ο ορισμός διεθνών προτύπων τυποποίησης για τις επιχειρήσεις

«Έχουμε τη δυνατότητα στην ΕΕ να έχουμε το ευρωπαϊκό σύστημα τυποποίησης το οποίο όμως είναι αρκετά πίσω και δεν προσφέρει αυτά που χρειαζόμαστε για τις επιχειρήσεις και τις υπηρεσίες ώστε να έχουν πρόσβαση και στην παγκόσμια αγορά εκτός απο την ευρωπαϊκή. Συνεπώς θα πρέπει να ορίσουμε διεθνή πρότυπα, κάτι που θα βοηθήσει όλες τις επιχειρήσεις και θα έχει το πλεονέκτημα της πρωτοπορίας αν η ΕΕ προχωρήσει τελικά σε μια ενοποίηση των προτύπων», είπε η κ. Σπυράκη. Για να γίνει αυτό, όπως τόνισε, πρέπει να νομοθετηθεί και να δημιουργηθεί ένας ευρωπαϊκός κόμβος τυποποίησης, με παγκόσμιο αντίκτυπο, κάτι που θα προωθεί την καινοτομία των προϊόντων, θα μειώσει τη δυσλειτουργικότητα των υπηρεσιών, θα προάγει τον συντονισμό και θα βοηθήσει στη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

«Τα ευρωπαϊκά πρότυπα ανοίγουν τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις στις παγκόσμιες αγορές»

Η κ. Σπυράκη, ανέφερε παραδείγματα του θετικού αντίκτυπου της θεσμοθέτησης προτύπων στην αύξηση του ΑΕΠ και υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι τα ευρωπαϊκά πρότυπα ανοίγουν τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις στις παγκόσμιες αγορές. Γνωστοποίησε, ακόμη, ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από την ΕΕ για την εναρμόνιση των προτύπων σε τρεις τομείς: τον κατασκευαστικό, τις δημόσιες συμβάσεις και τη συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Από την πλευρά της, η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΤΠΑ και του Ταμείου Συνοχής, από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ευγενία Φωτονιάτα, υπογράμμισε την ανάγκη για την νομοθέτηση ενός νέου αναπτυξιακού υποδείγματος, που στον πυρήνα του θα έχει ένα νέο παραγόμενο προϊόν ισχυρής προστιθέμενης αξίας, εξαγωγικής δυναμικής, με συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα μπορέσει να διοχετευτεί και να κυριαρχήσει στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές. Αναφέρθηκε, άλλωστε, σε μέτρα που λαμβάνονται για την ενίσχυση της δράσης των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Σέρκο Κουγιουμτζιάν: Το 2015 είναι η πρώτη χρονιά που μετά από μια τετραετία ζημιών υπάρχει κερδοφορία των επιχειρήσεων

Στατιστικά στοιχεία παρουσίασε ο Εκτελεστικός Διευθυντής Μάρκετινγκ και πωλήσεων, του ICAP Group, Σέρκο Κουγιουμτζιάν, επισημαίνοντας ότι “το 2015 είναι η πρώτη χρονιά που μετά από μια τετραετία ζημιών υπάρχει κερδοφορία των επιχειρήσεων” και διευκρίνισε ότι οι επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει νέες στρατηγικές για να λειτουργούν σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης μειώνοντας κυρίως τα έξοδά τους.

Για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις είπε ότι το 53% από αυτές προέρχεται από το χώρο της βιομηχανίας, το 42% είναι κυρίως εμπορικές εταιρείες και το 5% περιλαμβάνει εταιρείες μεταφορών, υπηρεσιών και κατασκευών. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη ανέφερε ότι στο χώρο των εξαγωγών δεν είναι “φτωχός συγγενής” και σημείωσε ενδεικτικά ότι στο σύνολο των επιχειρήσεων το 43% από αυτές βρίσκεται στο λεκανοπέδιο της Αττικής και το 36% στη Βόρεια Ελλάδα.

     

    Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

    Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

     

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Παρακαλούμε συμπληρώστε το σχόλιο σας!
    Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομα σας εδώ